به محض اینکه وارد عمل می شوید از درست بودن اقدامتان بازخورد می گیرید. اطلاعات، توصیه، کمک، پیشنهاد، راهنمایی و حتی انتقاد می تواند به شما کمک کند تا پیوسته خود را تنظیم کرده و به جلو حرکت کنید و در عین حال دانش، توانایی، طرز فکر و روابط خود را گسترش دهید. اما گرفتن بازخورد بخش اول این معادله است. به محض دریافت بازخورد، باید آماده نشان دادن واکنش باشید.
با دو نوع بازخورد روبه رو می شوید: بازخورد مثبت، بازخورد منفی. به طور طبیعی بازخورد مثبت را ترجیح می دهیم. احساس خوبی است. این احساس به ما می گوید که در مسیر درست قرار داریم و کار درست را انجام می دهیم. اما از بازخورد منفی خوشمان نمی آید. با این حال بازخورد منفی به اندازه باخورد مثبت دارای اطلاعات مفیدی است. به ما می گوید که راه اشتباه رفته ایم و کارمان درست نیست. این اطلاعات بسیار ارزشمند است. در واقع آنقدر ارزشمند است که یکی از پروژه های شما می تواند تغییر احساستان نسبت به بازخورد منفی باشد. می شود به جای بازخورد منفی، آن را "اطلاعاتی درباره فرصت بهبود" بنامیم. جهان به ما می گوید که کجا و چطور کارهایمان را بهبود ببخشیم. این همان جایی است که می شود پیشرفت کرد، رفتار خود را اصلاح نمود و به خواسته های خود نزدیکتر شد.
برای آنکه سریع تر به اهداف خود برسید باید از تمام بازخوردهایی که می گیرید با آغوش باز استقبال کنید.